Coaching tool 4
ICT team coaching

Gesprekstechnieken

Gesprekken zijn belangrijk in de dagelijkse werkzaamheden van de consultant in een ICT project. Uitstekende communicatieve vaardigheden zijn daarom ook onmisbaar. In een ICT project wordt op verschillende niveaus met veel belanghebbenden over een grote diversiteit aan onderwerpen gecommuniceerd. Uit onderzoek blijkt dat slechte communicatie een van de belangrijkste oorzaken is waarom ICT projecten mislukken.

Gesprekstechnieken bestaan uit zowel verbale als non verbale communicatie elementen. Vooral de manier waarop de boodschap aan de ontvanger wordt gecommuniceerd is essentieel voor de acceptatie bij de ontvanger. In de coaching tool gesprekstechnieken worden veel voorkomende gesprekstechnieken behandeld waarmee een consultant te maken heeft in binnen een ICT project. Allereerst worden de meest voorkomende elementen van communicatie in een ICT project besproken. Vervolgens worden gesprekstechnieken als luisteren, vragen stellen, onderhandelen, feedback geven, houding en taalgebruik uitgebreid behandeld.

De consultants zal door het gebruik van goede gesprekstechnieken voortaan beter in staat zijn de boodschap helderder, duidelijker, plezieriger en vooral effectiever en met meer resultaat te kunnen overbrengen.

Mobirise Website Builder